kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Untuk apa-apa bicara berkaitan ilmu dan amal gerakan Islam.

kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby GOOKU on Thu Jul 15, 2010 9:37 am

Kenapa Adolf Hitler bunuh yahudi...

email yang saya terima dari seorang teman saya yang jauh nunn di sana...

---------------

Apa yang bakal anda baca ini ialah sebuah email yang saya terima dari seorang kawan dari Arab Saudi…saya terjemahkan ke dalam Bahasa Melayu dan saya kongsi bersama anda semua…

____________ _________ _________ _________ _________ __

Penghormatanku kepada lelaki agung, Adolf Hitler, semoga ada sepertinya di zaman ini…

Image

Aku berbual dengan seorang ahli keluarga yang sedang menamatkan tesis PhD beliau dan aku amat terperanjat apabila beliau nyatakan tesis beliau berkaitan Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Maka aku katakan “Takkan dah habis semua tokoh Islam di dunia ini sampai kamu memilih si bodoh ini dijadikan tajuk?”

Beliau ketawa lalu bertanya apa yang aku ketahui tentang Hitler.

Aku lalu menjawab bahawa Hitler seorang pembunuh yang membunuh secara berleluasa dan meletakkan German mengatasi segala-galanya… lalu dia bertanya dari mana sumber aku. Aku menjawab sumberku dari TV pastinya.

Lalu dia berkata : ” Baiklah, pihak British telah melakukan lebih dahsyat dari itu…pihak Jepun semasa zaman Emperor mereka juga sama…tapi kenapa dunia hanya menghukum Hitler dan meletakkan kesalahan malahan memburukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih wujud hari ini sedangkan mereka melupakan kesalahan pihak British kepada Scotland, pihak Jepun kepada dunia dan pihak Afrika Selatan kepada kaum kulit hitam mereka?”

Aku lantas meminta jawapan dari beliau. Beliau menyambung : “ Ada dua sebab -

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel . Hitler telah melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam. Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.
Image

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, walaupun kepada tentera yang bukan Islam.

Image

Image


Beliau juga telah meberi peluang kepada tentera German yang beragama Islam untuk menunaikan solat ketika masuk waktu di mana jua…bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau…



Image
Hitler juga sering bertemu dengan para Ulamak dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam mentadbir…

Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy

Beliau juga meminta para Sheikh untuk mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi…



Image
Seorang tentera Nazi melekatkan gambar Mufti Al-Quds

Semua maklumat ini ialah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara aku untuk tesis PhD beliau dan beliau meminta aku tidak menokok tambah apa-apa supaya tidak menyusahkan beliau untuk membentangkannya nanti. Beliau tidak mahu aku campurkan bahan dari internet kerana aku bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Aku juga sedaya upaya mencari maklumat tambahan di internet dan berjumpa beberapa perkara :

1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.

Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berhajat menyampaikan ucapan. Dia memerintahkan penasihat-penasihat nya untuk mencari kata-kata pembukaan yang hebat tak kira dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di German mencadangkan ayat Al-Quran :

(اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah…

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam.

Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi…

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera German.

Image
” Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suci ku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera German dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku”

3. Hitler telah enggan meminum beer (arak) pada ketika beliau gementar semasa keadaan German yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu para doktor mencadangkan beliau minum beer sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mangatakan ” Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menyentuh arak?”

Ya, Hitler tidak pernah menjamah arak sepanjang hayat beliau…minuman kebiasaan beliau ialah teh menggunakan uncang khas…

Bukanlah tujuan penulisan ini untuk membela apa yang dilakukan oleh Hitler, tetapi ianya bertujuan untuk menyingkap apa yang disembunyikan oleh pihak Barat. Semoga kita semua beroleh manfaat.
ISLAM TIDAK AKAN BANGKIT SELAGI UMAT TIDAK MENGUBAH PEMIKIRAN MEREKA
User avatar
GOOKU
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 2342
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:14 am

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby GOOKU on Thu Jul 15, 2010 10:32 am

Bagi saya, Adolf Hitler tetap orang kafir kerana ia tidak beriman kepada Allah dan Rasul..namun dia tidak menunjukkan sikapnya memusuhi Islam. Dia juga minat tentang Islam dan kisah para sahabat..memahami kaum yahudi, kaum perosak yang layak dihapuskan. Ada juga pendapat orang mengatakan, bahawa yang suruh membunuh orang yahudi adalah parti zionis..dengan tindakan begitu akan menjadi alasan bahawa mereka perlukan negara...bagi pihak barat, sering menjadi A Hitler ikon keganasan..biasalah, sesiapa yang menentang mereka pastinya dilabelkan begitu..hatta Dol Said dilabelkan begitu..namun, sikap mereka sering dikiblatkan oleh pemerintah negara ini..sedih kan, mereka buta sejarah.

Bila saya tengok gambar tersebut, barulah kita tahu siapakah sebenarnya Adolf Hitler. Gambar ini ditengelamkan oleh pihak barat kerana ia berbau Islam. Dengan harapan orang Islam turut membenci Adolf Hitler. Itukan permainan lapuk mereka. Mereka mampu ubah sejarah, sampai kita sendiri po tak terasa bahawa British pernah menjajah tanah melayu, memecah belah wilayah tanah melayu kepada 3 bahagian (bersekutu, tak bersekutu dan negeri selat).
ISLAM TIDAK AKAN BANGKIT SELAGI UMAT TIDAK MENGUBAH PEMIKIRAN MEREKA
User avatar
GOOKU
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 2342
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:14 am

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby akuumno on Thu Jul 15, 2010 10:55 am

"The only religion I respect is Islam. The only prophet I admire is the Prophet Muhammad." - Hitler ( quoted by Ahmed Huber; Kevin Coogan, "The mysterious Achmed Huber: Friend to Hitler)

***Image
Albert Freidrich Ahmed Huber (aka Ahmed Huber), born in 1927, is a Swiss journalist, who became a major financier of radical Islam and pan-arabism.

He is an avid admirer of Hitler and highly active in Europe's radical right elite.

After his involvement with the radical left Algerian rebels against the French in the 1950's, Huber converted to Islam through the offices of the Muslim Brotherhood.

At first he followed into the path of Pan-arabism with President Nasser of Egypt, whereby Nasser promised safe-haven for former SS officers in exchange for help on ‘Jewish affairs'. When President Sadat of Egypt made peace with Israel, Huber left and joined Ayatollah Khomeini.

He meets Amin Al Husseini, the Grand Mufti of Jerusalem, as well as Francois Genoud, Hitler's Swiss banker. While in Egypt, he also befriends Johannes Van Leers, former chief of Nazi propaganda under Hitler. He actively funds an anti-American and Anti-Israel agenda through his leadership of a secret fraternity called Avalon Gemeinschaft. This group unites former SS officers with younger radicals such as Horst Mahler, Jurgen Graf and Ahmad Rami.

Finally, Ahmed Huber establishes the Al Taqua Bank with Muslim Brotherhood members Youssef Nada and Ali Gholib Himati. The Bank was since shut down by authorities for transacting with groups such as Al Qeida and Hamas and financing terrorist acts.

Ahmed Huber is thought to be the main financier and instigator of the holocaust denial movement in Iran.
User avatar
akuumno
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 2968
Joined: Mon Jul 22, 2002 8:00 am

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby WARIS on Fri Jul 16, 2010 8:49 am

Sebenarnya, Hitler bukanlah orang memulakan kepercayaan bahawa Yahudi adalah bangsa perosak. Pada kurun yang ke-14, Sepanyol dan Portugal memaksa masyarakat Yahudi hidup secara terpisah dari bukan Yahudi.

Pada 1516, di Venice, Itali, pihak Gereja Katholik memerintah agar dibina tembok mengelilingi penempatan Yahudi yang dinamakan dengan Ghetto. Yahudi tidak benarkan keluar pada waktu malam sehingga menjelang fajar. Masyarakat awam Kristian ketika itu percaya bahawa Yahudi adalah bangsa yang jahat dan beramal dengan ilmu hitam.

Pembinaan ghetto kemudiannya telah berkembang ke seluruh Eropah. Maka Yahudi Eropah dikepung disebalik tembok ghetto, atau pekan-pekan khas hanya untuk mereka. Mengapakah masyarakat Eropah ketika itu bersepakat mempercayai Yahudi adalah kaum yang jahat. ?

Jika jawapannya, Yahudi memang dalam sejarahnya telah merosakkan kehidupan manusia sehingga menjadi ketakutan kepada masyarakat Eropah.

Apapun ceritanya, kesangsian pihak pihak Gereja Kristian telah lama berakar umbi, sehinggalah Yahudi kembali menipu Eropah pada hari ini. Lalu undang-undang Anti-Semitic dikuatkuasakan di Eropah, maka bangsa Yahudi mendapat kekebalannya di sini, terutama di Jerman ini.
WARIS

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..!

Sila layari: http://enwaris.blogspot.com/
WARIS
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 9331
Joined: Wed Dec 28, 2005 4:03 pm

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby erynna on Fri Jul 16, 2010 11:23 pm

Salam. Sedikit perkongsian, semoga bermanfaat.
http://insyirah-ameer.blogspot.com/2010 ... .html#more
erynna
Ahli
Ahli
 
Posts: 9
Joined: Wed Apr 06, 2005 10:17 am

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby WARIS on Tue Jul 27, 2010 4:07 pm

Ramai orang cakap Yahudi dengan Isreal dua perkara yg berbeza betul ke?
Dia orang cakap Yahudi baik dan Israel yg jahat....ke ini cuma propaganda ja ...
WARIS

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..!

Sila layari: http://enwaris.blogspot.com/
WARIS
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 9331
Joined: Wed Dec 28, 2005 4:03 pm

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby GOOKU on Wed Jul 28, 2010 9:20 am

WARIS wrote:Ramai orang cakap Yahudi dengan Isreal dua perkara yg berbeza betul ke?
Dia orang cakap Yahudi baik dan Israel yg jahat....ke ini cuma propaganda ja ...



ada perbezaannya kalau dikatakan Islam itu baik dan malaysia yang jahat... :matabulat:
ISLAM TIDAK AKAN BANGKIT SELAGI UMAT TIDAK MENGUBAH PEMIKIRAN MEREKA
User avatar
GOOKU
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 2342
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:14 am

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby WARIS on Wed Jul 28, 2010 11:34 am

GOOKU wrote:
WARIS wrote:Ramai orang cakap Yahudi dengan Isreal dua perkara yg berbeza betul ke?
Dia orang cakap Yahudi baik dan Israel yg jahat....ke ini cuma propaganda ja ...



ada perbezaannya kalau dikatakan Islam itu baik dan malaysia yang jahat... :matabulat:



Terangkan lagi perbezaan tu...Apa beza Yahudi dan Israel...
WARIS

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..!

Sila layari: http://enwaris.blogspot.com/
WARIS
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 9331
Joined: Wed Dec 28, 2005 4:03 pm

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby GOOKU on Thu Jul 29, 2010 11:49 am

diantara agama dan negara...
cuma Islam itu lebih daripada agama..ia juga cara hidup berideologi.
selain daripada Islam, hanya sekadar agama saja.

di tempat kita..walaupun benci kat Israel, tapi penternak kambing, lembu masih
perlukan Israel...apa!! perlukan israel..tak, maksud saya rumput israel...untuk
makanan tambahan ternakan mereka tuu. itulah satu-satu jenama yang kita
sering gunapakai..pasal rumput yang paling liat/paling degil untuk dihapuskan.
sama seperti orang israel yang sering membenci Islam...tanpa serik-serik.
ISLAM TIDAK AKAN BANGKIT SELAGI UMAT TIDAK MENGUBAH PEMIKIRAN MEREKA
User avatar
GOOKU
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 2342
Joined: Wed Jan 28, 2004 12:14 am

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby WARIS on Fri Jul 30, 2010 7:50 am

GOOKU wrote:diantara agama dan negara...
cuma Islam itu lebih daripada agama..ia juga cara hidup berideologi.
selain daripada Islam, hanya sekadar agama saja.

di tempat kita..walaupun benci kat Israel, tapi penternak kambing, lembu masih
perlukan Israel...apa!! perlukan israel..tak, maksud saya rumput israel...untuk
makanan tambahan ternakan mereka tuu. itulah satu-satu jenama yang kita
sering gunapakai..pasal rumput yang paling liat/paling degil untuk dihapuskan.
sama seperti orang israel yang sering membenci Islam...tanpa serik-serik.



Inika ryumput israel tu:

Image
Tp saya perhatikan zionis rampas tanah dan yahudi duduki tanah tersebut...
Mcm mereka ada pertalian saja...
WARIS

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..!

Sila layari: http://enwaris.blogspot.com/
WARIS
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 9331
Joined: Wed Dec 28, 2005 4:03 pm

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby ABU SIRR on Mon Aug 02, 2010 2:32 pm

Image
Image

Image

WALLAHUALAM
SINGKATNYA HIDUP INI.
Image
User avatar
ABU SIRR
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 1206
Joined: Wed Mar 20, 2002 8:00 am
Location: ATAIH BUMI BAWOH LANGIT

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby WARIS on Tue Aug 03, 2010 10:04 am

Apakah mereka2 ini di upah semula untuk agenda tertentu oleh Yahudi...
WARIS

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..!

Sila layari: http://enwaris.blogspot.com/
WARIS
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 9331
Joined: Wed Dec 28, 2005 4:03 pm

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby ABU SIRR on Tue Aug 03, 2010 4:46 pm

Image
WARIS wrote:Apakah mereka2 ini di upah semula untuk agenda tertentu oleh Yahudi...


Panduan Memahami Ilmu Teori Konspirasi>>> http://mistisfiles.blogspot.com/2010/01 ... irasi.html
SINGKATNYA HIDUP INI.
Image
User avatar
ABU SIRR
Ahli Emeritus
Ahli Emeritus
 
Posts: 1206
Joined: Wed Mar 20, 2002 8:00 am
Location: ATAIH BUMI BAWOH LANGIT

Re: kenapa Adolf Hitler bunuh Yahudi.

Postby WARIS on Wed Aug 04, 2010 1:25 pm

Kadang2 dijadikan sbg sumber perang saraf thdp ISlam...
WARIS

Dari Abdullah bin 'Amr r.a., Rasulullah s.a.w.bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..!

Sila layari: http://enwaris.blogspot.com/
WARIS
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 9331
Joined: Wed Dec 28, 2005 4:03 pm


Return to Bicara Siasah & Haraki

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest