Hadis tentang IMAM MAHDI adalah hadis mutawatir ..

Untuk apa-apa bicara berkaitan Al-Qur'an & Hadith.
Pengendali :: nahzaluz, z@yed

Postby Segentingkra on Mon Jun 02, 2003 9:38 am

A'kum wbth
(75:6)
Ia berkata: "Bilakah hari kiamat itu?"
(75:7)
Maka apabila mata terbelalak (ketakutan),
(75:8)
dan apabila bulan telah hilang cahayanya,
(75:9)
dan matahari dan bulan dikumpulkan,
(36:37)
Dan suatu tanda (kekuasaan Allah yang besar) bagi mereka adalah malam; Kami tanggalkan siang
dari malam itu, maka dengan serta merta mereka berada dalam kegelapan.

===============================================

khabar dari Tanah Arab...untuk dikongsi bersama..:)

A'kum wbth..

Dua ulama Madinah telah hilang.. tak siapa tahu dimana mereka skrg... but the rumour saying that, they are jailed in Riyadh...? Kemungkinan atas tekanan USA.. krn mereka berdua terkenal dgn dasar-dasar menentang USA.

Siapa Saudi Goverment skrg..? Siapa USA di Gulf Area..? for ur info, the biggest base for Saudi Royal Guard is under construction rite now, just outside Jeddah and about 60-50km from Mecca.

Wondering, who will stay there when this Army Base is completed..? USA army, Saudi Army or both of them..?

wslm wbth..


Malaysia peace . :kenyit:
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby Jamaah on Tue Sep 09, 2003 11:12 am

Assalamualaikum,

Tertarik dengan topic imam Mahdi ini, bukannya Mahdi Munthazho. Kalau balik bahasa "khalifah arrasidin almahdiyin" ialah pembimbing/imam/ahli nubuwah/ahli bait yang bersifat memimpin lagi mendapat petunjuk.

Dah ada!!!, tapi macam mana kita boleh mempercayainya. Mungkin pembaharuan yang dinyatakannya tidak setuluk dengan dengan ilmu yang kita pelajari!!!. Nak tunggu adanya Imam yang mana bila ada, maka semua akan bersatu dibawah pimpinannya, kalau tidak kenal dan susah nak mempercayainya macam mana boleh bersatu, dia bukanya pemerintah sesebuah negara yang boleh mengagihkan keadilan dalam pembahagian harta, bukan raja, tiada kekuasaan, tiada ijazah, tiada kedoktoran, hanyalah seorang hamba yang biasa yang mempunyai sedikit ilmu yang boleh digunakan untuk memahami hadis & al Quran dan beramal dengan amalan yang punyai tali sambung.

Menyatakan tentang bidaahtun dholallah yang berlaku dalam umat akhir zaman ini ialah berlakunya penipuan keatas dan kedalam diri peribadi umat yang beramal dengan amalan yang terputus dari imam/ahli nubuwah/ahli bait. Contoh bidaahtun dholalah ialah 1. addhukhan - keluar asap, cerebu dalam diri peribadi umat islam dimana umat islam sudah tidak mengenali/berpegang kepada ajaran islam yang sebenar. 2. Turun Isa Ibni Maryam imbasan bagi diri peribadi umat islam yang dipenuhi kehidupan dengan amalan kristianity, protokol, freemassion & freematunis, bukannya fahaman yang dipelajari dan difahami oleh kebanyakkan umat islam bahawa turunnya Nabi Isa Ibnu Maryan.

Kalaulah sngguh sudah zahir imam/ahli nubuwah/ahli bait macam mana kita boleh mengenalinya?????
Jamaah
Ahli Setia
Ahli Setia
 
Posts: 517
Joined: Mon Sep 08, 2003 5:12 pm

Postby awang bin ali on Tue Sep 09, 2003 1:26 pm

hanya wali mengenali wali..

kenalah brusaha agar iman kita ketahap boleh mengenalinya..

Yg mengenaliNya akan mengenal pula akan ciptaan2Nya.
Cintailah sedara kamu, kasihlah sedara kamu..Brsatulah sebagai satu ummah. gembirakanlah Allah swt dan RasulNya saw.
awang bin ali
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 7533
Joined: Sun Mar 04, 2001 8:00 am

Postby hemi on Tue Sep 23, 2003 9:38 am

Siapa itu Al-Mahdi?
Mengapa Al-Mahdi?
Siapa itu Muhammad?
Mengapa Muhammad?

Mim
Ha
Dal

Apa beda "Mim" pada Mahdi dengan pada Muhammad?
Apa beda "Ha" pada Mahdi dengan pada Muhammad?
Apa beda "Dal" pada Mahdi dengan pada Muhammad?

Bila terjawab, Tak usah lah ada perso'alan.
Bila tak terjawab, Sabarlah, sebab tak ada perso'alan selain prasangkaan mika.
hemi
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 46
Joined: Wed Nov 20, 2002 8:00 am
Location: Sunda Euy

Postby Dear on Fri Sep 26, 2003 9:12 am

:) :) :)
Jauhi sifat amarah, kerana amarah itu merosakkan iman, sebagaimana jadam yang pahit merosakkan madu yang manis
User avatar
Dear
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 870
Joined: Fri Feb 23, 2001 8:00 am
Location: Subang Jaya

Postby Jamaah on Mon Sep 29, 2003 11:11 am

Assalamualaikum, wak long,

Hadis keutamaan ahli bait rasulullah:
Boleh tolong nyatakan riwayat siapa?. Lepas tu pasal makna ahli bait diantara keluarga Rasul (mempunyai darah keturunan) + ahli baitillah.

Kaitan ahli bait dengan hadis supaya kita berpegang dengan sunnah rasul dan sunnah khalifah-khalifah yang bersifat memimpin lagi mendapat petunjuk . Gigitlah dengan gerahanmu. Riwayat termizi.

Adakah ahli bait dengan khalifah arrasidin almahdiyin orang yang sama? Setahu saya ianya mempunyai maksud yang sama.
alQuran satu, Rasul satu, Imam (khalifah) satu suk-suk nah sampai kepuncak asal wasilatul qubra Nabi Muhammad solamhu.
Jamaah
Ahli Setia
Ahli Setia
 
Posts: 517
Joined: Mon Sep 08, 2003 5:12 pm

Postby Segentingkra on Wed Oct 01, 2003 1:50 pm

Aswrm wbt.
Dalam quran sudah menceritakan ia seorang raja, ramalan Nostradamus pun ada menceritakan jugak :) Syor saja.

Petikan dari “IMAM MAHDI DAN SENARIO SEJAGAT OLEH: AZZAMEEN”

Ramalan Nostradamus yang lain ialah:-

The King enters Europe wearing the blue turban,
He will reign for less than a revolution of Saturn,
The King with the white turban,
His heart banished to Byzantium,
Sun, Mars and Mercury near Aquarius.

Perenggan di atas menyebut fasal dua orang Raja tetapi kedua-duanya memakai serban (turban)! Tentu saja perilaku orang yang memakai serban itu sama ada beragama Islam atau Sikh. Biarkan kita pilih saja sebagai orang Islam bersesuaian dengan keadaan sekarang di mana umat Islam sering dilabelkan sebagai pengganas yang berserban dan berjubah sepertimana perilaku Osama bin Laden.

Bagaimanakah kita hendak membuat tanggapan siapakah dua watak raja tadi? Jikalau umat Islam sering mengatakan bahawa di akhir zaman akan muncul dua orang pembela iaitu Imam Mahdi dan Nabi Isa, bahkan Nostradamus sendiri turut meramalkan dua orang raja yang masing-masing berserban biru dan putih! Ini tidak menghairankan apabila kita melihat kembali sejarah kedatangan Nabi Muhammad SAW yang pernah diramalkan oleh tukang-tukang tilik Yahudi dan Nasrani sebelumnya.

Kembali kepada persoalan tempoh lama masa Imam Mahdi memerintah.
Nostradamus menyebut lebih kurang satu revolusi planet Zuhal. Revolusi atau pusingan planet Zuhal mengelilingi matahari memakan masa selama 29 tahun 154 hari 18 jam 26 minit 48.80947212 saat. Tentu saja fakta ini sangat hampir kepada pendapat jumhur ulama berdasarkan hadis iaitu selama 30 tahun[u]. [b]Jadi, Imam Mahdi tentu sahaja merupakan seorang raja yang dikatakan memakai serban biru! Satu persoalan lagi ialah kenapa 'Raja Berserban Putih' hatinya condong atau 'rasa terbuang' ke Byzantium iaitu di Rom?

p/s terserah pada anda untuk menilainya. :)
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby awang bin ali on Wed Oct 01, 2003 2:39 pm

Imam Mahdi atau nabi Isa as..mereka ni dikatakan mempunyai akhlak2 yg trpuji dan ada ciri2 ahli syurga..bruntunglah mereka.

yg awang risau ialah..awang ni ..lum ada kualiti pun.

Walaupun mereka datang..awang masih jugak gini. Insyaallah, mereka tu brjaya..awang camno?

Usahlah risau sangat kedatangan mereka..tapi risaulah akan iman dan amal kita.
Jika kedatangan mereka sudah disebut dalam hadis..maka tu pasti.
Tapi nama awang tak nah ada dalam mana2 hadis atau ayat pun..jadi nasib awang yg lum pasti.
Cintailah sedara kamu, kasihlah sedara kamu..Brsatulah sebagai satu ummah. gembirakanlah Allah swt dan RasulNya saw.
awang bin ali
Ahli Kehormat
Ahli Kehormat
 
Posts: 7533
Joined: Sun Mar 04, 2001 8:00 am

Postby Segentingkra on Thu Oct 02, 2003 12:16 pm

aswr wbt.

Kedatangan mereka juga disebut dalam quran..:)
Dahulu...kini....akan datang.

Surah 61 Ash Shaaf ayat 6 -Dan (ingatlah) ketika 'Isa ibnu Maryam berkata: "Hai Bani Israil, sesungguhnya aku adalah utusan Allah kepadamu, membenarkan kitab sebelumku, yaitu Taurat, dan memberi khabar gembira dengan (datangnya) seorang Rasul yang akan datang sesudahku, yang namanya Ahmad (Muhammad)." Maka tatkala rasul itu datang kepada mereka dengan membawa bukti-bukti yang nyata, mereka berkata: "Ini adalah sihir yang nyata."

Surah 7 Al Maidah ayat 156 -
Dan tetapkanlah untuk kami kebajikan di dunia ini dan di akhirat; sesungguhnya kami kembali (bertaubat) kepada Engkau. Allah berfirman: "Siksa-Ku akan Kutimpakan kepada siapa yang Aku kehendaki dan rahmat-Ku meliputi segala sesuatu. Maka akan Aku tetapkan rahmat-Ku untuk orang-orang yang bertakwa, yang menunaikan zakat dan orang-orang yang beriman kepada ayat-ayat Kami". (Yaitu) orang-orang yang mengikut Rasul, Nabi yang ummi yang (namanya) mereka dapati tertulis di dalam Taurat dan Injil yang ada di sisi mereka, yang menyuruh mereka mengerjakan yang ma'ruf dan melarang mereka dari mengerjakan yang mungkar dan menghalalkan bagi mereka segala yang baik dan mengharamkan bagi mereka segala yang buruk dan membuang dari mereka beban-beban dan belenggu-belenggu yang ada pada mereka. Maka orang-orang yang beriman kepadanya. memuliakannya, menolongnya dan mengikuti cahaya yang terang yang diturunkan kepadanya (Al Qur'an), mereka itulah orang-orang yang beruntung.


saya pun setuju dengan syor Tuan Awang, beriman dan beramal, jgn mulut saja kata ya...yang di dalam tidak aman.:)
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby abu_saiful on Sun Dec 07, 2003 1:02 pm

Assalaamualaikum.

Hadis2 tentang Al Mahdi adalah sangat banyak, hingga mencapai taraf mutawatir secara maknawi.Imam As Syaukani (wafat 1250H) berkata : "Hadis2 Nabi SAW tentang mam Mahdi A.S yang dapat dijadikan sebagai pegangan diantaranya ialah 50 buah hadis yang terdiri dari hadis sahih, hasan, dhaif dan munjabir. Hadis2 tersebut tidaklah diragukan lagi sebagai hadis2 mutawatir yang tidak ada syubahat padanya."

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud :
"Al Mahdi berasal dari keturunanku, berkening lebar, berhidung panjang dan mancung, ia akan memenuhi bumi ini dengan keadilan dan kemakmuran, sebagaimana ia (bumi ini) sebelum itu dipenuhi oleh kezaliman dan kezaliman, dia akan memerintah selama 7 tahun"
(Hadis Hasan Riwayat Abu Daud & Hakim dari Said Al Khudri. Disahkan oleh Ibnu Qayyim Al Jauziyyah : sanadnya baik. Dan dihasankan oleh Al Albani)

Sabda Baginda lagi :
"Sesungguhnya bumi akan dipenuhi oleh kezaliman dan kejahatan, dan apabila ia telah merata, maka Allah SWT akan mengutus seorang lelaki yang berasal dari keturunanku, namanya seperti namaku dan nama bapanya seperti nama bapa ku (Muhammad bin Abdullah), maka ia akan memenuhkan bumi ini dengan keadilan dan kemakmuran sebagaimana bumi dipenuhi oleh kezaliman dan kejahatan sebelum itu.
Diwaktu itu (dizaman pemerentahan Al Mahdi) langit tidak akan menahan setitis pun dari titisan airnya, dan bumi pun tidak akan menahan sedikitpun dari tanamannya, maka ia akan hidup bersama kamu selama 7 tahun atau 8 tahun dan paling lama 9 tahun"
(Hadis Sahih riwayat At Tabarani, Al Bazzar dan Abu Na'im. Imam As Sayuti telah menunjukkan kesahihannya dalam kitab "Al Jami'" Disahihkan oleh Al Albaniyy dalam kitabnya.)

Sabdanya lagi :
"Pada akhir zaman akan muncul seorang khalifah yang berasal dari umat ku, yang akan melimpahkan harta kekayaan selimpah2nya, dan dia sama sekali tidak akan menghitung-hitungnya."
(Hadis Sahih riwayat Muslim & Ahmad)

Banyak lagi hadis2 yang Sahih yang menkhabarkan tentang kemunculan Al Mahdi diakhir zaman. Ulama' muktabar juga telah mengarang hampir 70 buah kitab atau lebih berkaitan Al Mahdi ini.

Wallahua'lam.....(bersambung)
saiful
abu_saiful
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 14
Joined: Sun Dec 07, 2003 12:30 pm

Postby khaulah_azwari on Fri Dec 19, 2003 10:07 am

assalamua'laikum
menarik dan bnyk diperkatakan dan dipersoalkan terutamanya kehadiran kembali nabi isa a.s di dunia ni. mohon rujukan sohih utk kemunculan nabi isa?
khaulah_azwari
Ahli Setia
Ahli Setia
 
Posts: 730
Joined: Wed Dec 26, 2001 8:00 am
Location: negeri ridzuan

Postby apai abu firdaus on Fri Jan 02, 2004 10:14 am

assalamualaikum

sebuah artikel mengenai akhir zaman yang saya perolehi dari kiriman teman...........


Akhir Zaman

AKU pernah mengatakan kepada kamu bahawa sesuatu itu mustahil kekal
dalam sesuatu keadaan. Ini adalah sunnatullah - berubah bak roda.
Sekejap ke atas, sekejap ke bawah. Pernah Islam gemilang pada zaman
Rasulullah, Khulafar al-Rashidin, Umaiyah, Abassiah, Uthmaniyah,
Anatolia, Safawiyah dan Mongol di India. Islam pernah dihancurkan
oleh Perang Salib, kaum Mongol dan sekularisme Kamal Ataturk. Islam
di Eropah dihancurkan oleh kombinasi Katholik antara Ferdinand dan
Isabella.

Aku katakan jangan bersedih walaupun sekarang Islam cuba dihancurkan
oleh Israel dan Amerika. Kita terpaksa menerima fakta ini, kita
sedang berada pada roda sebelah bawah. Sebelum ini bukankah kita
berada di atas? Sekarang kita berada di bawah -apa bezanya? Sama
bukan?.Ini kerana sebelum kita ke bawah, kita mengulangi kesalahan
dan dosa yang dilakukan oleh orang Umaiyah sebelum mereka hancur.
Kita melakukan segala kesalahan dan dosa yang dilakukan oleh Abbasiah
sebelum mereka hancur. Begitulah juga kita meniru kelakuan umat yang
terdahulu yang dihancurkan. Sejarah itu berulang dan manusia (annas)
itu pelupa. Maka itu kita berdebok jatuh ke bawah. Peduli apa! Kita
terimalah.

Maka itu kita di sini perlu ingat, ya situasi di negara kita sendiri.
Sekiranya kita melakukan kesalahan yang serupa yang dibuat oleh orang
yang terdahulu, kita juga akan dilanyak jadi lempeng hangus. Kalau
tak percaya tunggulah. Satu hari nanti akan ada satu "kuasa" yang
memukul kita bersepai di muka bumi, sekiranya kita tidak berwaspada
dengan konsep "roda yang berpusing" ini.

Ciri utama sesuatu umat itu akan dimusnahkan ialah membelakangkan al-
Quran dan Hadith. Semakin jauh kita dari al-Quran dan Hadith semakin
dekat kita kepada kehancuran itu. Penyakitnya bermula dari dalam.
Berpoya-poya. Rasuah. Harta negara dan wang rakyat dirompak.
Meletakkan sesuatu, seseorang, institusi atau apa saja tidak kena
pada tempatnya. Orang yang salah memimpin sesuatu jemaah. Orang yang
bodoh dan tolol jadi pemimpin. Orang berilmu berdiam diri. Orang
miskin terus melarat tiada pembelaan. Tiada suara mencegah yang
mungkar dan menyuruh berbuat baik.

Allah akan memulakan tanda-tanda kecil sebelum tibanya musibah total
yang memukul habis: banyak maksiat, gejala sosial yang buruk, anak
muda tersalah jalan, orang tua tak sedar diri, banyaknya hiburan yang
melalaikan, berlaku bencana alam yang tak disangka-sangka. Dan banyak
lagi. Kerja kufur kepada Allah bukan saja dilakukan oleh individu
bahkan satu bangsa dan satu negara sekali gus.

Sila lihat keliling? Ada atau tidak tanda-tanda seperti ini dalam
masyarakat kita? Kalau ada, sah! Kita sedang menjunam ke bawah. Akan
ada kuasa yang kuat melanyak kita jadi lempeng hangus. Usah
tanya "kuasa" siapa itu. Kamu boleh menjawab sendiri. Aku sendiri
berpendapat kita memang menuju kepada "ke bawah". Kerana apa?
Selalunya sunnatullah itu berlangsung selama 50-100 tahun dalam satu-
satu keadaan. Sekiranya sesuatu bangsa itu bersih, maka ia boleh
bertahan selama 300 tahun. Selepas itu mulalah melakukan
penyelewengan sehingga ia menjunam ke bawah.

Contoh mutakhir ialah Bosnia, umat Islamnya terus meninggalkan agama
dan hidup secara orang Kristian. Akhirnya Allah hancurkan mereka
dengan menjadikan kenalan, jiran, sahabat mereka sendiri sebagai ejen
pemusnahannya. Itu pengajaran.

Bangsa kita baru merdeka 45 tahun, baru satu generasi. Sekiranya kita
tidak memelihara amanat ini - amanat apa itu? - amanat Allah iaitu
agama Islam - kita akan dihancurkan dalam tempoh 50 tahun lagi. Siapa
yang akan melutu kepala kita? Perhatilah keliling, siapa yang
memelihara moral mereka, siapa yang beradab, siapa yang membina ilmu -
mereka ialah orang kuffar. Siapa yang memelihara ini, dia yang
melutu kepala kita yang bobrak moralnya, yang sentiasa berdosa, yang
sentiasa berlaku zalim sesama seagama. Allah sudah berfirman dalam al-
Quran hal ini. Carilah!

Adakah kamu fikir Amerika akan kekal begitu? Tidak! Adakah kamu fikir
Israel akan kekal seperti sekarang? Tidak! Ya, mereka mungkin
berkuasa 100 tahun lagi tetapi awas, mereka akan ditewaskan. Mengapa?
Barang siapa melakukan kezaliman, akan ada "kuasa" lain menzalimi
mereka balik. Ini juga sunatullah.

Orang Yahudi melakukan kezaliman dua kali (marrotaini) saja di muka
bumi ini (ada dalam al-Quran). Pertama sejak bangsa Yahudi wujud pada
zaman Nabi Musa (membawa Bani Israel dari Mesir ke Sinai dan kemudian
ke Canaan) sehingga wujud Negara Madinah. Bani Israel memang bangsa
pilihan dan diakui oleh al-Quran. Tetapi mereka melakukan kezaliman
dengan membunuh para nabi, mengubah kitab suci, mempersendakan nabi-
nabi dan macam-macam dosa lagi. Mereka berkuasa tetapi berlaku zalim.

Apabila Islam membina negara dan tamadun di Madinah, Yahudi lupus. Di
mana saja bangsa Yahudi berada mereka dibenci, ditindas dan dizalimi -
baik di Eropah, Russia, Timur Tengah mahupun Afrika. Pernahkan anda
mendengar berabad-abad diaspora Yahudi di Eropah dihalau dan ditindas
sehingga (Holocaust) zaman Hitler? Inilah pusingan ke bawah untuk
roda Yahudi, setelah berkurun lamanya mereka berkuasa di atas
melakukan kezaliman.

Sekarang, selepas 1948 (wujudnya negara Israel), tiba kebangkitan
Yahudi semula. Awas! Ini kebangkitan Yahudi kali kedua seperti yang
tersebut dalam al-Quran. Ertinya Yahudi berada di roda atas baru 54
tahun - masih muda benar. Seperti yang biasa berlaku, sesuatu kuasa
(tamadun) itu akan bertahan paling kurang 100 tahun. Kuasa Yahudi ini
mungkin bertahan sehingga 500 atau 600 tahun lagi. Ya Allah, lama
lagi untuk menunggu Yahudi ditumpaskan untuk kali kedua dan ini untuk
selama-lamanya. Kita sudah tentu tak dapat pun melihatnya. Syed Ali
Akhbar dalam ruangannya dalam Berita Minggu pernah menurunkan ayat al-
Quran tentang Yahudi akan ditewaskan.

Bangsa Yahudi memang satu bangsa yang gigih, intelektual yang hebat
tetapi tidak bermoral, dan asabiah. Walaupun dalam Exodus dan Joshua
ada aspek yang positif orang Yahudi terhadap bangsa lain tetapi
Yahudi lebih cenderung mengambil ayat Taurat yang lebih agresif yang
konon mengatakan Tuhan membenar memusnahkan bangsa lain (kelas kedua)
di dunia ini. Sebagai bangsa pilihan Tuhan Yahudi tidak terikat oleh
mana-mana undang-undang bangsa lain.

Bangsa Palestin jika dibandingkan dengan Yahudi kata Nabi Israel Hess
ialah seumpama kegelapan dengan cahaya. Dengan itu bangsa Palestin
mesti menerima nasib yang sama seperti bangsa Amalek (satu bangsa
minoriti di bawah koloni Bani Israel); dalam Taurat, Tuhan
memerintahkan Bani Israel membunuh mereka tanpa belas kasihan - rujuk
1 Samuel 15:3). Maka itu intifadah yang dilakukan oleh orang Palestin
dianggap oleh Haim Tzuria (mewakili Yahudi) sebagai:

Di setiap generasi ada sekelompok orang yang bangkit memberontak yang
harus kita musnahkan. Kerananya, setiap generasi mempunyai Amaleknya
sendiri. Bangsa Amalek pada generasi kita memperlihatkan dirinya
dalam kebencian mendalam orang Arab terhadap kebangkitan nasional
kita di tanah leluhur kita.

Lihatlah bagaimana Yahudi memburu, membunuh rakyat Palestin sekarang
hatta orang sedang solat pun dibunuh dengan kejam yang dianggapnya
Amalek. Ini semua kerana ekstremis Yahudi yang menganggap bangsa
Semit itu (Yahudi) lebih mulia daripada bangsa Aria (Amerika), Roman
(Eropah) Arab, Ajam (Melayu), Persi, Iraq atau Afghanistan.

Seperti kata PM kita, enam juta rakyat Yahudi di Amerika amat
berkuasa dan dapat berbuat segala apa yang mereka sukai. Ada pendapat
yang mengatakan pemerintahan Amerika itu ialah ZOG (Zionist
Occupation Government) yang didominasi oleh setan dan Yahudi.

Bagaimana kita nak lanyak Yahudi yang punya kekuatan tentera, senjata
yang canggih dan disokong oleh Amerika itu? Senjata nuklear akan
digunakan tetapi tidak berkesan sepenuhnya. Memang beratus-ratus ribu
orang Islam akan mati tetapi yang lain akan bangun menentang. Mari
kita lihat dulu bagaimana Rasulullah menceritakan hal akhir zaman
ini. Rasulullah memang benar, sentiasa benar, tidak ada yang tidak
benar, melainkan benar belaka.

Rasulullah bersabda yang mafhumnya: Pada akhir zaman nanti akan
berlaku peperangan demi peperangan demi peperangan. Betul tak? Benar
Rasulullah. Rasulullah berkata lagi yang mafhumnya: pada akhir zaman
nanti ada padang pasir akan disuburkan dan tanam dengan tanam-
tanaman. Benar atau tidak? Benar, kerana ini sedang berlaku di Libya
setelah kerajaan membina sungai buatan manusia yang terbesar di
dunia. Sekarang sudah 135,000 hektar padang pasir ditanam dengan
segala macam tanam-tanaman.

Rasulullah bersabda lagi yang mafhumnya: Pada akhir zaman nanti
hampir tidak dapat masuk secupak gandum ke Iraq. Benar sabda
Rasulullah ini. Iraq di blocked oleh PBB yang didalangi oleh Amerika
sejak 1991. Rasulullah bersabda lagi yang mafhumnya: Kamu akan
berdamai dengan kaum Rom lalu memerangi musuh di belakang kamu. Ini
ditujukan kepada pakatan Pakistan dengan Amerika memerangi Taliban.
Penganalisis Hadith mengatakan Rom (Bani Ishaq) itu ialah Amerika dan
Eropah.

Semuanya ini sudah berlaku. Kemudian cuba pula lihat apa kata
Rasulullah seterusnya. Sabda Rasulullah yang mafhumnya: Kamu akan
berebutkan harta di Sungai Furad (Euphrates) di Iraq sehingga 99
orang daripada 100 orang akan mati.

Ini belum berlaku dan mungkin akan berlaku kerana sekarang Amerika
bercadang hendak menyerang Iraq atas desakan Israel yang mereka tuduh
paksi pengganas tetapi sebenarnya merebut kekayaan minyak (harta di
sungai Furad).

Percayalah, seandainya Amerika dan gengnya menyerang Iraq, Israel
akan tumpang semangkuk. Ia akan mengambil kesempatan menyerang
Lubnan, Syria, Jordan dan Arab Saudi. Peta sulit negara Zionis ialah
dari tebing Laut Mediterranean hingga ke Sungai Euphrates.

Sabda Rasulullah lagi yang mafhumnya: Kamu akan dikhianati oleh Bani
Ishaq (Amerika dan Eropah) lalu kamu berperang di Dabiq (satu kawasan
dekat Damshik). Amerika sahabat dunia Arab kini tetapi mengkhianati
mereka dengan menolong Israel. Maka berlaku peperangan yang besar -
ibu segala peperangan - Islam melawan Kuffar (Amerika, Eropah dan
Israel). Ini peperangan yang paling besar dalam sejarah jagat manusia.

Apa kata Rasulullah tentang peperangan ini? Satu pertiga umat Islam
akan lari dari medan pertempuran, satu pertiga lagi musnah, satu
pertiga lagi menang. Sabda Rasulullah lagi yang mahfumya: Sebahagian
orang Islam akan bangun berperang, mereka tidak takut mati. Mereka
semuanya hancur. Sebahagian lagi bangun berperang, mereka tidak takut
mati. Mereka semuanya hancur. Lalu bangkit sebahagian lagi, mereka
tidak takut mati. Mereka semuanya hancur. Akhirnya pada hari keempat
bangun lagi umat Islam berperang, mereka tidak takut mati. Banyaklah
yang hancur. Hanya beberapa kerat yang menikmati kemenangan.

Tentang nasib Yahudi dalam peperangan ini, Rasulullah bersabda yang
mafhumnya: Kamu akan menghancurkan Yahudi, sehingga batu dan pokok
bercakap menunjukkan tempat Yahudi bersembunyi.

Begitulah hebatnya peperangan ini beribu-ribu kali lebih dahsyat dari
pertempuran Islam melawan Kuffar di Ain Jalud. Sehingga digambarkan
oleh Rasulullah, sekiranya burung terbang melintasi medan ini akan
jatuh mati melihatkan mayat bergelimpangan dan darah membuak-buak.
Memang benar senjata nuklear, biolgi atau kimia akan digunakan.
Bayangkan kemusnahan umat Islam yang disebutkan oleh Rasulullah itu,
sangat dahsyat. Tetapi umat Islam ada iman, iman dan iman. Sejarah
bom atom di Hiroshima membuktikan orang Islam boleh selamat tak cacat
cedera pun (Abd Razak Hamid, Pangeran Yusof Brunei dan kawan-
kawannya) tidak mati dalam ledakan bom atom itu. Abd Razak dan Yusof
masih hidup sekarang. Ini kuasa Allah dan iktibar bagi kita.

Jadi, sekiranya kamu hendak ke Jurusalem, silakan! Mungkin kamu boleh
menawannya tahun depan. Kekuatan kamu ialah kerana kelemahan kami,
seperti yang kamu katakan kami menyeleweng jauh dari landas agama,
melakukan dosa besar dan kecil dan lalai dari menyuruh berbuat baik
dan mencegah mungkar. Tetapi awas! Umat Islam akan merebut kembali
seluruh Jurusalem seperti Salehuddin Al-Ayubi merebutnya daripada
orang Kristian (walaupun 88 tahun lamanya dijajah).

Kamu berpegang kepada Protokol tetapi kami kepada al-Quran. Kami
tidak takut mati kerana mati melawan kamu adalah mati syahid. Allah
menjanjikan syurga untuk kami. Sejuta sahabat kami mati, tak apa,
sejuta terus masuk syurga tanpa hisab. Alhamdulillah! Tetapi kamu
mati katak, satu sen tak berharga kerana kamu kaum kuffar.

Selepas daripada ibu segala peperangan ini berakhir, Amerika, Eropah
dan Israel dapat ditewaskan. Dunia akan diperintah oleh orang Islam.
Dunia kembali aman, makmur dan sejahtera sehingga orang kaya
berkeliling dunia mencari orang yang layak menerima zakat tetapi
tidak bersua (mafhum Hadith Nabi s.a.w.).


untuk renungan dan tindakan kita bersama...
apai abu firdaus
Ahli Setia
Ahli Setia
 
Posts: 330
Joined: Thu Jun 05, 2003 9:49 am
Location: kuching sarawak

Postby Segentingkra on Sat Jan 10, 2004 9:53 pm

aswrm wbt.

petikan dalm web tranung kita under tajuk forum.http://clik.to/tranung
sendiri buat kajian dan keputusan.
:matabulat: --------------------------------------------------------------------------------------

Selepas Bani Quraish diserah kepada Bani Timur
Jejak Kasih Keluarga Bani Hashim kepada Bani Quraish

Thu Jan 8 19:04:10 2004
210.187.1.158

Jejak Kasih Keluarga Bani Hashim kepada Bani Quraish
Selepas Bani Quraish diserah kepada Bani Timur – Di catatkan dalam Kitab Injil

Di depan Tuhan, hadis tidak akan timbul,
Nabi Muhammad sudah katakan,
Hadis 40 berkata, “melainkan kata-kataku dalam Quran, hendaklah dihapuskan”
lagi manusia benar-benar tidak akan jumpa.

Sedangkan jasad AlMahdi sudah berdepan dihadapan kamu,
di mana-mana,
tapi kamu sendiri tidak mengenali jasadnya

Kamu hanya pandukan hadis,
kenapa tidak kamu buka Taurat, Injil, Quran?
Empat kitab kamu akan mengetahui, barulah Islam sempurna,
jika tidak, tidak sempurna.

Kenapa kita perlukan hadis?
hadis boleh ditokok tambah,
Quran tidak boleh!

Al Mahdi, kamu orang boleh jumpa,
di mana-mana,
tapi kamu tidak mengenali jasad Al Mahdi
Al Mahdi sentiasa menyamar.

Di mana mana, AlMahdi duduk di singgahsana,
kamu tidak mengenalinya
Andaikata kata kamu mengenali,
kamu akan menemui dia,
di depan dia juga
Pasal kamu tidak mengenali

Quran sudah menceritakan dengan nyata, dengan jelas,
Andaikata kamu memandukan hadis… hadis,
tidak akan jumpa!
Nama dia sudah tercatit dalam Quran,
Al Mahdi itu adalah nama semaran…!

Sudah ulang kali sudah diceritakan,
tapi pihak pembaca tidak memahami.

Imam Mahdi ada di mana-mana.
Walau di depan kamu sendiri,
kamu tidak akan kenal…
Dia tidak akan mengaku jasadnya Imam Mahdi, tidak…

Al Mahdi untuk perpaduan ummah,
segala bangsa,
segala ugama,
dan berbalik kepada Islam

Kamu bercerita hanya dalam kitab-kitab,
Benarkah kitab itu menunjukkan yang benar…, selain daripada Quran?
Siapa yang nak menyaksikan sebenar-benarnya Al Mahdi,
hanya empunya diri juga yang tahu,

Al Mahdi betul-betul berpandukan AlQuran,
Berpandukan Quran semata-mata,

Jasad Al Mahdi tidak mahu gunakan cerita hadis,
Bahkan Rasulullah sendiri tidak berkata,
mungkin di tambah-tambah pada orang yang katakan Rasulullah yang cakap
Ulamak hanya dapat mereka-reka, buat kitab sana sini.

Sedangkan Al Mahdi, jasadnya dijumpai orang ramai,
orang tidak kenal,
Dia sentiasa menyamar.

Sedangkan Al-Mahdi,
Dia akan berceritakan Zabur, Taurat, Injil, Quran,
dan segala-galanya sudah terkumpul dalam Quran.
APA ITU QURAN?

Al Mahdi itu, bukan Muhammad bin Abdullah, bukan…
Nama dia sudah disebut zaman Nabi Sulaiman AS,
Nama dia digunakan dan disebut-sebut di zaman Nabi Sulaiman AS
Sehingga sampai ke Injil dan Quran,
Tuan-tuan pun baca.
Sudah tercatit dengan seterang-terangnya
kepada ulamak cerdik pandai…
akan menafikan juga…

Sudah diceritakan Nabi Muhammad dulu menyampaikan dipasar-pasar.
Tidakkah kamu memperhatikan pada AlQuran
Dia juga menyampaikan dipasar-pasar, tidak dimasjid..disurau.
Nabi Muhammad, tidak..

Dulu dia bercerita pada orang awam, bijak pandai,
orang mengatakan, yang menyampaikan itu.. sesat.
Pasal manusia pandai saja membaca AlQuran
tapi tidak mengaji di dalam Quran.

Sedangkan jasad dia, kitab Injil sudah menceritakan,
di bahu dia ada tanda.
untuk memikul Kerajaan Allah Ta’ala,
untuk menjalankan tugas Kerajaan Allah Ta’ala.

Kenapa Ali Karamallah Wajahah, dia yang menerima gelaran itu?
Ali Karamallah Wajahah yang menerima gelaran Amirul Mukminin
Selepas Nabi Muhammad maka Ali,
Ali juga memegang empat rahsia yang diberi oleh Nabi Muhammad SAW.
Ali bagi Abu Bakar tiga rahsia.
Abu Bakar bagi Umar dua rahsia,
Umar bagi Usman satu rahsia.

Bagaimanakah orang yang mempunyai satu rahsia, nak menulis sepenuhnya dalam Al Quran.
Usman kebingungan…
maka dia tulislah “Wallahualam”.

Itu pasal sudah dipesankan,
orang suruh baca “Ila hadrotin Nabi Mustapha Muhammadin SAW wa ala alihi wa zuriatihi wa sobihi
Maka zuriat dialah yang mengetahui rahsia itu.

Ini zuriatnya juga yang tahu dari Abu Bakar, Umar dan Usman
(zuriat keturunan) daripada Nabi Muhammad dan Saidina Ali

Sudah diceritakan selepas Ali, diturunkan sembilan wali.
Selepas sembilan, maka yang akhir diturunkan di akhir zaman
Selepas yang akhir lagi, Isa akan diturunkan.
Selepas Al Mahdi, maka Isa akan diturunkan.
Sudah dikatakan Al Mahdi jadi Imam, Isa jadi makmun.

Saya ceritakan dengan sebenar,
100% kamu akan menolak cerita ini.

Kamu mengetahuikah jasad yang sebenar sudah ada?

Alangkah sedihnya, nama dia dah kamu sebut di kitab Injil dan Quran.
Dikitab Injil sudah menunjukkan dengan terang-terang
nama dia tercatit.
Di Quran sudah namapun di baca selalu,
Tapi tidak menyedari apa yang dibaca,
Sudah tercatit juga nama dia
Al Mahdi itu… nama samaran.

Saya petik satu ayat dalam Fatehah,
dalam Fatehah ada cerita;
MALIKi yawmi alddeen – Raja manakah yang berkuasa di hari pembalasan?
Iyyaka naAAbudu waiyyaka NAS taAAeen – Manusia yang manakah tempat kita minta pertolongan?
Ihdi NAS sirata almustaqeem – dan Manusia manakah yang menunjukkan jalan yang lurus?
MANUSIA YANG MANAKAH?

MALIKi yawmi alddeen – kepada manusia mana tempat kita minta pertolongan?
Dialah manusia menunjukkan yang lurus,
Manusia manakah?
Manusia manakah yang sebenarnya?

Semua orang tidak mengetahui apa tanda-tanda(nya),
Kamu akan cerita dalam kitab, kenapa tidak rujuk dalam Quran
Dalam ulamak pun tidak bersepakat,
Dalam Quran ada tiga,
Tiga ulamak, tiga fahaman
Satu kata Roh itu Jibrail
Satu kata Roh itu Tentera Allah Ta’ala
Satu kata Roh itu Roh Manusia

Kerajaan Allah Ta’ala itulah kerajaan Islam,
Bukan PAS…. kerajaan Islam.
Kerajaan Allah Ta’ala itulah kerajaan Islam,

Ayatnya begini:
Tabaroka allazi biyadihil mulku wahuwa AAala kulli shayin qadeer,
- Maha Suci Allah Yang di Tangan Nya lah Segala Kerajaan dan Dia Maha Kuasa Atas Segala Sesuatu

Asiatullahu walquranil hakim fisabilillah
- Rahsia Allah Itulah Quran Yang Menjadi Hakim Fisabillilah (untuk menyabilkan diri sendiri dan orang lain)

Rohbul Masyreki Wal Magribi, la ilaha illahu fattakhizhu Wakilan
Tuhan Masyrek dan Maghrib,, Ada Tiada hanya Dia, Maka Ambillah Dia sebagai Wakil Untuk Diserahkan Segala Urusan

INILAH PANDUANNYA,
KAMU NAK NAFI,
NAFIKANLAH

SIAPA ULAMAK NAK NAFIKAN,
NAFIKANLAH

Ada kerajaanNya,
Ada perlembagaanNya,
Ada wakilNya.

Itu pasal Tun Dr. Mahadhir sudah berkata, “Carilah Imam… yang nyata”
Di surah Yasin ada….
Ada pemimpin yang sebenar…Imam yang nyata.
sudah diceritakan tentang Imam yang nyata. Carilah Imam yang nyata, Imam yang benar.
Carilah Raja..Yang Hak ..Yang Nyata.

Sekadar hujah-berhujah tidak ada keputusan
Selagi nak mengikut kitab

Selagi manusia menjatuhkan hukum hudud..hukum ini,
Belum sempurna atas diri sendiri, atas cakap
Siapa yang hendak menglaksanakan, tidak terbuat
Kalau betul ulamak-ulamak direstui Allah,
Dengan sendiri hukum hudud terus jalan, tapi kenapa masih ada tentangan?
Sebab itu Allahu ya Rohbi belum memperkenankan.

Sedangkan kerajaan yang nyata,
kerajaan Islam itulah kerajaan Allah Ta’ala
Kerajaan Tabaroka allazi biyadihil mulku wahuwa AAala kulli shayin qadeer,
Asiatullahu walquranil hakim fisabilillah
Robbul Masyreki waalmaghribi la ilaha illa huwa faittakhithhu wakeelan

Kita kerajaan yang nyata, Kerajaan Islam
Kerajaan Allah Ta’ala itulah Kerajaan Islam

Kerajaannya dah diberikan kepada sesiapa yang dikehendakiNya,
Maksudnya, dia akan menjadi pemimpin kerajaanNya
Wakilnya pun sudah tersebut dalam Quran
Selepas nabi baru timbul Wakilnya

Seandai kata…..
Yang Hak yang menceritakan,
Mungkin kamu akan menafikan,
Kamu akan mengatakan sesat juga.
Tunggulah suatu ketika,
Tunggulah sampai hari yang nyata.

Tun Dr. Mahadir sudah katakan..”carilah ulamak pewarisnya keturunan daripada Saidina Ali”
Nabi Muhammad, Anaknya Siti Fatimah,
Siti Fatimah pada Saidina Ali, dapat Hassan
Keturunan Hassan akan menceritakan….

Benar….
Salah satu pewarisnya,
Ada juga ditandakan seperti Khotamul Nobuwah.
Yang hanya tercatit di kitab Injil.
Adakah kamu buka tanda-tanda itu di seluruh tubuh manusia?

Segala rahsia,dia yang tahu, boleh menundukkan segala ugama yang selain masuk Islam bila dipecahkan Khotamul Nobuwah
98:1 Lam yakuni allatheena kafaroo min ahli alkitabi waalmushrikeena munfakkeena hatta tatiyahumu alBAYYINATu
Pada ugama lain, tidak ada bukti yang nyata, manusia itu tidak akan tunduk pada Islam.
Memang identiti dia tidak akan manusia dapat tahu,
Identitinya ada di pejabat pendaftaran, pejabat pendaftaranpun tidak tahu.

Itulah dikatakan Rahsia Allah.
Adakah kamu mengetahui rahsia rahsia itu.
Rahsia Saidina Ali,
Rahsia Abu Bakar,
Rahsia Umar, Usman?

Kalau kamu ada harta pusaka, kamu turunkan kepada siapa?
Mesti kepada anak cucu kamu.
Kalau Ali mempunyai harta pusaka, diturunkan kepada siapa?
Maka zuriat dia.
Kalau Abu Bakar mempunyai harta pusaka, diturunkan kepada siapa?
Maka zuriat dia juga
Demikianlah Umar dan Usman.

Kenapa disebutkan kepada zuriat dan sahabat?
Zuriat dulu menerima dan (lepas tu baru) para sahabat.
Ilahadratin Nabi Mustapha Muhammadin saw wa ala Alihi, wa zuriatihi wa sobihi
Ali dulu daripada zuriatnya dan baru sahabat
Faham tak ayat ini?

Seandainya yang cerita ini, turun temurun dari zuriat Saidina Ali,
Keturunannya yang ke 29,
Juzuk yang akhir,
Kemudian balik ke Fatehah balik,
Cukup jelas pada Fatehah.
Kepada Raja balik,
Mula buka…. dari Fatehah, tutup pun daripada Fatehah
Habis Nabi Muhammad digelar Baginda, bukankah dia Raja?
Saidina Ali digelar Baginda, bukankah dia berketurunan Raja?
Habis anak cucunya nak digelar apa?
Dia yang boleh menceritakan,

Salam sejahtera,
“Salam sejahtera, inilah seruan Allah”.

Hal ini…
Tolong dijawab dengan bijaksana,
Mungkin suatu hari akan berjumpa semua,
Yang kata… itu, ini,
Mungkin suatu hari akan berjumpa semua

Adakah kitab-kitab itu kamu nak nafikan.
AlQuran sudah diceritakan dengan jelas,
Injil sudah diceritakan dengan jelas,

Saya ulangi lagi sekali,
“Salam Sejahtera, itulah seruan Allah”

Itu saja hai para pembaca,
Yang bijaksana lagi budiman.

--------------------------------------------------------------------------------------
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby Segentingkra on Sun Jan 11, 2004 11:29 am

asrwmt

hmm.... tajuk filem "Lord of the Ring, Return of The King" ..mcm ada related di zaman kemunculannya sprt ramalan nostrodomus... 2 King iaitu Imam Mahdi dan Nabi Isa..:gelak:
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby Jamaah on Tue Jan 27, 2004 3:53 pm

Assalamualaikum,

sahabatku Segentingkra,

Bila buka e-mail yang lama tentang persoalan iman mahdi, saya sendiri ketika itu tidak berani untuk menyatakan kebenaran atau menolak kefahaman kita selama ini tentang akan turunnya imam mahdi.

Alhamdulillah dengan rahmat Allah keatas hambanya yang diberi kenal, maka dapat di pengangi hujah dari seorang abid sampai yang menolak akan lahirnya imam mahdi yang ditunggu. (almahdi muntazo)

Berdasarkan kepada hadis riwayati Ibnu mas'ud rowahu Tarmizi, yang dikaitkan nama al mahdi sebagai Muhammad Abdullah adalah kesilapan kita sendiri dalam penafsiran hadis ini. Yang sepatutnya difahami dengan al mahdi tidak lain merupakan khalifah arrasidin almahdiyin yang ada sepanjang zaman bagi membimbing umat.

Perkara ini merupakan kesan dari langkah al mujrimin yang berjaya menyilap masuk kedalam pendidikan kita. Sudah tentu perkara yang sebegini besar boleh membawa kerosakan dalam pegangan (akidah) kita.

Marilah kita sama-sama dengan penuh rendah diri dan insaf akan kebesaran Allah, menolak fahaman ini dalam diri dan masyarakat Islam.

Wassalam.
alQuran satu, Rasul satu, Imam (khalifah) satu suk-suk nah sampai kepuncak asal wasilatul qubra Nabi Muhammad solamhu.
Jamaah
Ahli Setia
Ahli Setia
 
Posts: 517
Joined: Mon Sep 08, 2003 5:12 pm

Postby Segentingkra on Sun Feb 29, 2004 10:07 pm

awrm wbt,,

sejarah pasti berulangg kembali... :gelak:

Kitab taurat menceritakan kedatangan Nabi allah Isa as, Kitab Injil menceritakan kedatangan Nabi Muhammad SAW, Kitab 3 Al-Quran menceritakan kedatangan ..??@# :-? ...

Adakah kitab-kitab itu Tuan nak nafikan.
AlQuran sudah diceritakan dengan jelas,
Injil sudah diceritakan dengan jelas,

Seperti mana Firman Allah di dalam Surah Al Ahzab yang
bermaksud

"Dan orang-orang yang mempunyai hubungan darah satu sama lain lebih berhak (waris-mewarisi) di dalam Kitab Allah daripada orang-orang mukmim dan orang-orang Muhajirin, kecuali kalau kamu berbuat baik kepada saudara-saudaramu"

Hak keatas rahsia Al Quran terletak kepada Nabi Muhammad serta keturunan Nya.Begitu juga dengan hak ke atas Zabur, Taurat dan Injil itu hanya dianugerahkankepada keluarga yang sama. Oleh itu maka rahsia Al Quran juga dibawa oleh keluarga yang sama sehingga ke zaman ini.



Tidak percaya.. tidak mengapa...terpulang lah pd Tuan . :kenyit:
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby nahzaluz on Mon Mar 01, 2004 6:06 am

Kitab taurat menceritakan kedatangan Nabi allah Isa as, Kitab Injil menceritakan kedatangan Nabi Muhammad SAW, Kitab 3 Al-Quran menceritakan kedatangan ..??@# :-? ...


Kitab Injil sebut ttg Nabi Muhammad dgn jelas sejelasnya sehinggakan orang Bani Israil kenal Nabi macam kenal anak sendiri.
Al-Qur'an ada sebut nama Imam Mahdi?

Kalau sdr kata yang bersembunyi di Samira' sejak beribu-beribu tahun kerana takut dibunuh itulah Imam Mahdi, al-Qur'an ada sebut ke? :D

Hak keatas rahsia Al Quran terletak kepada Nabi Muhammad serta keturunan Nya.Begitu juga dengan hak ke atas Zabur, Taurat dan Injil itu hanya dianugerahkankepada keluarga yang sama. Oleh itu maka rahsia Al Quran juga dibawa oleh keluarga yang sama sehingga ke zaman ini.


ooo jadi, al-Qur'an ni diturunkan untuk mereka sajalah yer... al-Qur'an hanya difahami oleh Ahlul Bait saja. Gitu ke? isy isy :matabulat:

Tidak percaya.. tidak mengapa...terpulang lah pd Tuan . :kenyit:


Percaya bahawa al-Mahdi akan muncul. Tapi kalau al-Mahdi tu budak yang ghaib ribuan tahun dulu, tak percaya lah saya... :kenyit:
nahzaluz
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 295
Joined: Sun Dec 07, 2003 1:18 pm

Postby Segentingkra on Mon Mar 01, 2004 8:55 am

aswr wbt..

sudah dikatakan saya bukan pengikut syiah ler....
tuan nahzalus pasti ker namanya Muahmmad bin Abdullah utk sunni or Hassan As syakri utk syiah? peristiwa gerhana dan etc dah berlaku... hmm.. tak kluar jugak yer..
:P

semua dok fokus ke timur tengah, nape tak perhati tanah air sendiri.. :matabulat: nape eekk malaysia ni aman.. nama PM dulu Tun Mahathir ..., la ni Dato' Abdullah Ahmad .... ni bukan masuk bab politik yer.. fiikirkan..:)


Kitab Injil sebut ttg Nabi Muhammad dgn jelas sejelasnya sehinggakan orang Bani Israil kenal Nabi macam kenal anak sendiri.
Al-Qur'an ada sebut nama Imam Mahdi?

yup.. pasti ada dalam quran. kalu tak jumpa dikatakan tiada dalam quran, kalu dah jumpa baru lah dikatakan ada dalm quran. itu standardla sifat manusia.. :kenyit:


Percaya bahawa al-Mahdi akan muncul. Tapi kalau al-Mahdi tu budak yang ghaib ribuan tahun dulu, tak percaya lah saya...



ni orang syiah yg punya pegangan ni..dok main ghaib lagi , dalam quran semua dah dinyatakan semuanya sudah nyata zaman ni.
:kenyit:


Selamat lah Malaysia..
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby z@yed on Mon Mar 01, 2004 9:57 am

tuan nahzalus pasti ker namanya Muahmmad bin Abdullah utk sunni or Hassan As syakri utk syiah? peristiwa gerhana dan etc dah berlaku... hmm.. tak kluar jugak yer..


Siapa Al-mahdi?

Syiah mempercayai Muhammad bin Al-Hassan Al-Askari akan muncul kembali sbg Imam Mahdi. namun demikian ia ditolak:
1. Hadith riwayat abu daud dgn sanad hasan sahih bahawa seorang pemuda yg bernama spt nabi Muhammad dan bapanya nama spt bapa nabi Muhammad.
2. Hassan bin Ali diriwayatkan oleh para sejarahwan meninggal dunia tanpa meninggalkan sebarang zuriat.
3. Riwayat yg lain menyebut AL-Mahdi keturunan Hassan bin Ali tetapi syiah mengatakan bahawa ia dari keturunan Hussain bin Ali.

gerhana bulan

Peristiwa gerhana bulan itu dlm riwayat yg munqati' (terputus sanadnya). hadith ini dikeluarkan oleh Imam Ad-Daraqutni. Ia terhenti pada Muhammad bin Ali (Anak saidina Ali R.A).

Yg keduanya, di dlm sanadnya terdapat perawi yg bernama Amar bin Shamil dan Jabir. Imam Daraqutni menyebut di hujung hadithnya, bahawa kedua perawi ini adalah tidak dipercayai.

Imam Az-Zahabi dlm Mizan I'tidal berkata:
Amar bin Shamir adalah syiah dari Kufah. Imam Yahya bin Main berkata: "Ia tidak dikenali asal usulnya. Jauzjaani berkata: "Dia adalah penyesat yg menipu." Ibn hibban berkata, "Lelaki ini adalah syiah yang mencela sahabat dan memalsukan riwayat di atas nama ulama yg tsiqah."
Imam bukhari berkata, "Riwayatnya adalah tertolak." Yahya berkata, "Riwayat nya tidak sepatutnya dilaporkan." Sulaiman berkata, "AMar selalu memalsukan riwayat utk syiah." Imam An-nasa'ie berkata, "Riwayatnya ditinggalkan."

Al-hafiz Ibn Hajar Al-Asqalani berkata dlm kitabnya Lisanul Mizan:
Ibn Abi Hatim berkata: AKu telah bertanya kpd bapaku (Abu Hatim) tentangnya (Amar Bin Shamir) dan dia menjawab, “Riwayatnya adalah sama sekali ditolak, dia seorang lemah, dan tidak patut seseorang itu melibatkan diri dgnnya. Para Muhaddithin telah menolaknya. Abu Abdullah Hakim berkata, “Dia mempunyai riwayat palsu yg diriwayatkan dari Jabi Ju’afi dan tidak ada seorang pun melain dia (Amar bin Shamir) meriwayat riwayat yg dusta dari Jabir)
z@yed
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 641
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:28 am

Postby nahzaluz on Mon Mar 01, 2004 12:17 pm

Wa'alaikumussalam wrh. wbth,

sudah dikatakan saya bukan pengikut syiah ler....


habis tu jgnlah duk promosi Syiah kat sini atas nama mengkaji sdbnya. Bila saya baca artikel kat situ, memang jelas mereka mendakwa budak yang ghaib tu akan jadi Imam Mahdi..
nahzaluz
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 295
Joined: Sun Dec 07, 2003 1:18 pm

Postby z@yed on Mon Mar 01, 2004 1:02 pm

Segentingkra wrote:aswbt..

Pernah diberitahu oleh seorang tua bahawa bahasa al-quran itu lebih kurang 14 bahasa hingga orang arab sendiri tidak memahami bahasa al quran tersebut. Sekiranya kamu kata tiada diceritakan dalam al-quran maka tiadalah cerita itu kpd kamu. :senyum:

P/s teringat kisah nabi allah musa dengan nabi allah khaidir as. Siapa nabi allah khaidir itu yer :senyum:



Salam

Saya cuba melihat pattern penulisan Segentingkra

1. Al-quran diturunkan 14 bahasa?? Sungguh janggal pendapat ini dan bertentangan dgn al-quran itu sendiri kerana Al-quran diturunkan dlm bahasa arab.

إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ

"Sesungguhnya Kami menurunkan kitab itu sebagai Quran yang dibaca dengan bahasa Arab, supaya kamu (menggunakan akal untuk) memahaminya." (Surah Yusuf: ayat 2)


2. ‏إن هذا القرآن أنزل على سبعة أحرف فاقرءوا ما تيسر منه (Hadith riwayat bukhari dan muslim dari Umar Alkhattab)

hadith sahih menyebut bahawa Al-quran itu diturunkan dlm 7 huruf( سبعة أحرف). Ada pelbagai tafsiran mengenai sab'ah ahraf ini. tafsiran paling dekat ialah 7 huruf ini mewakili 7 dialek kabilah arab.

3. Dlm al-quran tidak menyebut nama khidir tetapi nama khidir disebut dlm kitab2 hadith mengenai Musa dan Khidir A.S. Ini peranan As-Sunnah dlm menafsirkan ayat2 quran.
z@yed
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 641
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:28 am

Postby Segentingkra on Mon Mar 08, 2004 10:26 am

salam..

memang benar , al-quran dalam bahasa arab. Org arab sendiri punyai pelbagai bahasa atau dielek, orangiran,iraqyaman dll .

Seorang kristian memberitahu kepada orang islam ,sekiranya umat islam tahu rahsia dalam quran,sudah habis orang yahudi dan kristian ditangan islam. Apa maksudnya nya?

Mungkin tuan pengendali tahu rahsianya.. :gelak:

Ada orang tua menceritakan*seluruh dunia solat hajat minta iraq menang dgn amerika, tapi dalam solat hajat baca surah AL KAAFIRUUN (ORANG ORANG KAFIR), menyeru orang kafir, memang patutlah amerika datang serang iraq ....... kan ado surah "pertolongan"...dsbnya..



..
Malaysia Aman :R
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby z@yed on Mon Mar 08, 2004 10:44 am

Seorang kristian memberitahu kepada orang islam ,sekiranya umat islam tahu rahsia dalam quran,sudah habis orang yahudi dan kristian ditangan islam. Apa maksudnya nya?


Org kristian kata orang islam sesat, hang percaya dak? Org kristian kata Nabi Isa anak tuhan, hang percaya dak?

Ada orang tua menceritakan*seluruh dunia solat hajat minta iraq menang dgn amerika, tapi dalam solat hajat baca surah AL KAAFIRUUN (ORANG ORANG KAFIR), menyeru orang kafir, memang patutlah amerika datang serang iraq ....... kan ado surah "pertolongan"...dsbnya..


1. Sudahlah. jgn mengarut. Org tua mana yg hang cakap nih?
2. Sepatutnya bukan sekadar berdoa/solat hajat. Nabi dah habih ikhtiar, baru dia bermunajat.
z@yed
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 641
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:28 am

Postby Segentingkra on Tue Mar 09, 2004 9:25 am

aswrm wbt..

ini ada artikal yg dihantar oleh Keluarga Bani Hasyim kepada Ummahonline, Mungkin Tuan pengendali (z@yed) boleh fikirkan bersama. :D

-----------------------------------------------------------------------------------
Jejak Kasih Keluarga Bani Hasyim.

Dari Bani Hasyim diserahkan kepada Bani Quraish.

Dari Bani Quraish diserahkan kepada Bani Timur.


Kami dari Keluarga Bani Hasyim,

Bani Quraish juga keturunan Bani Hasyim

Bani Timur pun keturunan Bani Hasyim

Kami berdiri teguh dan memberi sokongan sepenuhnya kepada pemimpin Negara terutamanya Perdana Menteri Malaysia Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi.



----------------------
Edited by z@yed

- Tulisan tanpa ada sandaran dalil; telahan aqal semata2.
- Tidak perlu difikirkan
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby nahzaluz on Tue Mar 09, 2004 3:59 pm

----------------------
Edited by z@yed

- Tulisan tanpa ada sandaran dalil; telahan aqal semata2.
- Tidak perlu difikirkan


Setuju. Sokong 200%. :D

Hayyakallah ust Z@yed
nahzaluz
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 295
Joined: Sun Dec 07, 2003 1:18 pm

Postby z@yed on Tue Mar 16, 2004 7:47 am

Tugas itu telah dipikul oleh beberapa org sahabat lain yg mempelajari khas dlm bidang perbandingan agama. Banyak forum yg menjelaskan persoalan kristian samada bahasa melayu ataupun english, antaranya:

http://www.bismikaallahuma.org/
http://inilahkebenaran.al-ahkam.com.my/html/

so, rajin2kanlah diri anda berkunjung mencari kebenaran.
z@yed
Pengendali
Pengendali
 
Posts: 641
Joined: Tue Oct 21, 2003 11:28 am

Postby Segentingkra on Sat Mar 20, 2004 3:24 am

tima kacih atas maklumat.

Tuan pengendali ada kenal itu siapa Bani masrek atau Cerita Dari Keturunan ke 29 (Raja Jawa – Cucu Raden Kormo Wijoyo Anto Kosumo) dari Silsilah Baginda Nabi Muhammad SAW.?

http://banimasrek.cjb.net/

sama2lah mencari kebenaran. :)

Malaysia Aman. :R
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Postby syedal-baite on Thu Jun 10, 2004 5:34 pm

saya fening... :o ....kesemua cerita diatas mengisahkan perkara yg akan berlaku di jazirah arab...dari kehancuran ummat islam sampailah hari ketibaan iman Mahdi yg dsebut2xkan...cuma disini adakah kita d asia timur akan turut bersama2x berjihad ke jalan Allah.?
tiada kata secantik bahasa,
untuku puji yg Esa
syedal-baite
Ahli
Ahli
 
Posts: 3
Joined: Mon May 24, 2004 11:59 am
Location: kuala lumpur

Postby Segentingkra on Sat Jun 12, 2004 9:59 am

aswrm brt,,

hmm.. Sekarang ni..pihak USA sudah menghidu ke arah Asia Tenggara..) kononnya mengawal selat Melaka..

Depa sendiri lebih tahu dari org islam sendiri selepas digasaknya di Timur Tengah,,


Fikirkan bersama.. Timur sebelah mana yer.. :R

Aman Malaysia..
Segentingkra
Ahli Berdaftar
Ahli Berdaftar
 
Posts: 47
Joined: Tue Dec 25, 2001 8:00 am

Previous

Return to Bicara Al-Qur'an & Hadith

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest